Leczenie chorób cywilizacyjnych za pomocą wkładek ortopedycznych

Globalne, powszechnie występujące schorzenia nazywa się potocznie chorobami cywilizacyjnymi. Są one odpowiedzialne za szereg bardzo poważnych chorób, które w bezpośredni sposób mogą zagrażać nawet naszemu życiu. Okazuje się również, że istnieje grupa chorób, które mogą wymagać noszenia wkładek ortopedycznych na zamówienie. Poniżej szczegółowo omawiamy te schorzenia oraz podpowiadamy, w jaki sposób można zapobiec ich pojawianiu się.

Wkładki ortopedyczne w leczeniu otyłości

wkładki termoplastyczneSzacuje się, że każdego roku liczba osób zmagających się z otyłością drastycznie powiększa się. Przyczyn występowania tego zjawiska jest dużo, do najważniejszych z nich, poza uwarunkowaniami genetycznymi zalicza się również zaburzenia metaboliczne, hormonalne, a także niewłaściwą dietę. Jak wynika z badań, to właśnie wysokokaloryczne, niezbilansowane żywienie się dotyka coraz większą liczbę osób, w tym również coraz młodsze osoby nowego pokolenia. Należy podkreślić, że otyłość to nie jest jedynie problem kosmetyczny. To choroba, którą można i należy leczyć. Może ona powodować również różne dolegliwości bólowe i schorzenia w obrębie stóp, do eliminacji których konieczne może okazać się noszenie ortopedycznych wkładek. Ponadto w tym przypadku zajdzie również konieczność wykonania odpowiednich badań, konsultacji lekarskiej i porady dietetyka.

Cukrzyca jako przyczyna dolegliwości stóp

Z roku na rok coraz większa grupa osób dowiaduje się, że cierpi na cukrzycę typy II. Przez lekarzy jest ona określana za niezwykle trudną do leczenia i podstępną chorobę. Jej główną wadą, która ortopedycznych wkładekdziała na niekorzyść pacjentów jest fakt, że przez długi okres czasów nie pojawiają się charakterystyczne objawy chorobowe lub nie są typowe dla tego typu schorzenia. Jednakże nieleczona cukrzyca niesie za sobą bardzo wiele poważnych powikłań, w tym również do schorzeń stóp. W momencie, kiedy pacjent uskarża się na dolegliwości bólowe w tym obszarze ciała, zaleca się wykonanie badania komputerowego stóp, które pokaże, jak zaawansowane jest stadium choroby. W razie konieczności pacjent otrzyma już podczas jednej wizyty u specjalisty specjalnie dla niego stworzone wkładki ortopedyczne, które pomogą mu szybko i skutecznie pozbyć się dolegliwości bólowych, a także zapobiegną dalszemu rozwojowi schorzenie.

Źle dobrane obuwie a wkładki ortopedyczne

Nieodpowiednie, uciskające lub zbyt duże obuwie może stać się przyczyną wielu bardzo nieprzyjemnych dolegliwości, a nieleczone przyczyniać się do powstawania schorzeń stóp. Korzystanie z wkładem fabrycznych, dostępnych w obuwiu podczas zakupu to nie najlepsze rozwiązanie. Nie są one bowiem tak przyjazne i zdrowe dla stóp jak wkładki termoplastyczne, wykonywane po przeprowadzeniu komputerowego badania stóp przez specjalistę. Ponadto przyczyną dolegliwości bólowych w obszarze stóp jest również zbyt częste chodzenie przez kobiety na wysokim obcasie z wąskimi noskami. Taki nawyk sprzyja różnego rodzaju deformacjom stóp, między innymi płaskostopiu poprzecznemu, a także halluksom. Ponadto mogą pojawiać się również patologie w obrębie stawów skokowych, kolan, bioder, a także kręgosłupa. W momencie, kiedy zaobserwujemy u siebie pierwsze dolegliwości bólowe, od razu powinniśmy zgłosić się do specjalisty.

Wkładki ortopedyczne na zamówienie gdzie Warszawa Kraków

Zaniedbanie zaobserwowanych u siebie pierwszych objawów dolegliwości bólowych lub objawowych stóp jest pierwszym krokiem do znacznie poważniejszych konsekwencji, które mogą być znacznie trudniejsze do wyleczenia i wymagać większego nakładu czasu, niż, gdyby to miało miejsce w momencie, kiedy zgłosimy się do specjalisty od razu po stwierdzeniu, że z naszymi stopami może być coś nie w porządku. W naszych placówkach w Krakowie i Warszawie oferujemy możliwość wykonania wkładek ortopedycznych indywidualne dopasowanych do spersonalizowanych potrzeb konkretnej osoby. Dzięki szybkości ich wykonania każdy pacjent po zakończeniu konsultacji z lekarzem może od razu odebrać gotowe wkładki i rozpocząć chodzenie w zdrowy, leczniczy sposób. Wkładki są gotowe już podczas pierwszej wizyty u specjalisty, czas oczekiwania na gotowy jest bardzo krótki, co zdecydowanie przemawia na korzyść tego typu rozwiązaniu.

Źródło: https://krakow.bodymove.pl/wkladki-ortopedyczne-krakow/