Badania, jakim poddawani są pacjenci cierpiący np. na miażdżycę to najczęściej badania USG.

Badanie Dopplera w Warszawie daje swoim pacjentom szanse na otrzymanie szybkiej i profesjonalnej opieki. Metoda ta wykorzystuje fale ultradźwiękowe, aby sprawdzić jak odbija się ona od przepływającego płynu wewnątrz naczyń krwionośnych. Dzięki tej metodzie lekarz może stwierdzić jak bardzo zwężone jest światło żyły lub tętnicy i dobrać odpowiednie środki do tego, aby przywrócić mu sprawność. Chirurg naczyniowy poza przygotowaniem diagnozy, może także wykonywać bardziej lub mniej skomplikowane zabiegi.

Pacjenci, którzy szczególnie narażeni są na konsekwencje choroby, polegające na zwężeniu naczyń krwionośnych, to przede wszystkim osoby cierpiące na miażdżycę, cukrzycę, ale także są to osoby po udarach czy wylewach. Podobnie niepokojące są wszystkie stany związane z wysokim ciśnieniem, urazami szyi lub wszelkiego rodzaju silne bóle lub zawroty głowy. Są to wskazania do pilnej konsultacji medycznej, gdyż w przypadku osłabionych naczyń krwionośnych, wszystkie te dolegliwości, mogą skutkować pęknięciem żył. Aby uniknąć tego typu niekontrolowanych zdarzeń, wykonywane są stosowne badania.

Jeśli pacjent do tej pory nie skarżył się na dolegliwości związane z wysokim ciśnieniem lub bólem głowy, to z pewnością warto skonsultować to z lekarzem.

W pierwszej kolejności będzie to zapewne lekarz rodzinny, który w wyniku wstępnej diagnozy ustali kolejne kroki. Być może podejmie również decyzję o skierowaniu pacjenta na wizytę do chirurga naczyniowego. Jeśli w wyniku wywiadu medycznego, okaże się, że są przesłanki do dalszego diagnozowania, to zapewne pacjent zostanie skierowany na badanie dopplerowskie, czyli USG doppler Warszawa dający obraz przepływu krwi w naczyniach.

Badanie metodą Dopplera jest obecnie jednym z najbardziej popularnych badań wykonywanych podczas diagnozowania chorób układu krążenia. Na samo badanie pacjent nie musi się specjalnie przygotowywać, powinien jednak zadbać o odpowiedni strój, dający możliwość odsłonięcia miejsca badanego. Jeśli zatem badaniu będzie poddany odcinek szyjny, to należy zdać uprzednio wszystkie warstwy odzieży zasłaniające te miejsca oraz odpiąć ewentualne naszyjniki lub łańcuszki. Badanie trwa zazwyczaj do kilkunastu minut, a obraz jest widoczny na bieżąco, zatem lekarz może podawać od razu wstępną diagnozę.

Pacjenci, którzy w swojej historii choroby mają już wpisane sytuacje, gdy naczynia krwionośne nie do końca spełniały prawidłowo swoją funkcję, z pewnością powinni przykładać dużą wagę do rejestrowania się na zalecone przez lekarza prowadzącego, badania i zabiegi. Jeśli pacjent, u którego stwierdzono zmniejszony lub miejscowo zablokowany przepływ krwi, nie zareaguje na czas, nie podejmie leczenia, to podejmuje ryzyko związane z niedokrwieniem narządów wewnętrznych. Długotrwałe niedokrwienie może prowadzić do martwicy, a ta z kolei do amputacji kończyny. Nie należy zatem lekceważyć żadnych schorzeń i dolegliwości pochodzących od układu krążenia.