Czy nasilający się ból pięty, to powód do niepokoju?

Czy nasilający się ból pięty, to powód do niepokoju? Pewnie, że tak a co najważniejsze należy przede wszystkim wiedzieć jedno, iż zwłaszcza ból pięty przy chodzeniu to nie tylko dolegliwość jaka sama z siebie przejdzie, lecz oznaką iż nasze stopy zmagają się z nie lada problemem. Oczywiście zazwyczaj powiązanych z więzadłami, ścięgnami, kośćmi czy mięśniami, pewnymi deformacjami kości a nawet kontuzjami które możemy odnieść niemal zawsze w przypadku gdy nie dbamy o nasze stopy. Ból pięty jest mocno powiązany ze stanem zapalnym, czymś co pojawia się niemal zawsze po wcześniejszym jej nadwyrężeniu, z czasem jednak ból pięty przy chodzeniu staje się nie lada problemem, zwłaszcza gdy chodzi o poruszanie się, stawanie na niej czy nawet wręcz zakładanie buta. Właśnie taka sytuacja ma miejsce w momencie gdy pojawiła się ostroga piętowa, tym samym najzwyczajniej doszło do pojawienia się kości w nienaturalnej formie, miejscu czy postaci. Warto na ból pięty spoglądać z odpowiedniej perspektywy, przez pryzmat wszystkich czynników jakie de facto mogą mieć na takie coś mieć wpływ, dodatkowo doprowadzić do poważnych dolegliwości czy przypadłości zdrowotnych, zwłaszcza typowo ortopedycznych jak ostroga piętowa.

Dlaczego pojawiła się ostroga piętowa?

Dlaczego pojawiła się ostroga piętowa, przez co tym samym pojawia się ból pięty przy chodzeniu? Ponieważ najzwyczajniej nie dbaliśmy w żaden sposób o nasze stopy, nie zabezpieczyliśmy ich a nawet nie wykorzystaliśmy wkładek ortopedycznych wtedy gdy jeszcze mogły nas uchronić przed taką przypadłością. Dodatkowo zmagamy się z nadwagą, przez co dochodzi do większego nacisku na nasze stopy, nadwyrężenia stawów oraz więzadeł, jakie ze stanu zapalnego przechodzą w poważną dolegliwości i przypadłości jak ostroga piętowa. Przemieszczanie się kości, to wynik jej ścierania, a tym samym wręcz ulokowania się w nieodpowiednim dla niej miejscu, z tego też powodu ostroga piętowa charakteryzuje się właśnie tym, iż na naszej pięcie wystaje wręcz kość. Jest to bardzo bolesne schorzenie, wbrew temu co się wydaje ból pięty może nam całkowicie ograniczyć chodzenie do minimum, a nawet pojawiać się wtedy gdy najzwyczajniej nie stajemy na niej.

Jak przebiega leczenie ostrogi piętowej?

Jak przebiega leczenie ostrogi piętowej? W pierwszej kolejności zakłada się niemal zawsze potrzebę zgłoszenia się do ortopedy, właśnie on określa czy jest to tego typu dolegliwość i przypadłość a może inna. Dopiero wtedy jesteśmy kierowani na badania USG stopy, a co za tym idzie na ich podstawie określa się najbardziej optymalną metodę leczenia, niemal zawsze bazującą na fizykoterapii i rehabilitacji. Masaże relaksacyjne czy fala uderzeniowa, to coś z czym w przypadku dolegliwości i schorzeń ortopedycznych możemy się spotkać, także w sytuacji gdy zmagamy się z ostrogą piętową, warto zdecydować się właśnie na jej leczenie w taki a nie inny sposób. Niech więc walka z ostrogą piętową ma nie tylko uzasadnione podstawy i przyniesie zamierzony efekt, lecz nie minie się z najważniejszym założeniem.