Wkładki na płaskostopie poprzeczne

Płaskostopie poprzeczne to stan, w którym dochodzi do obniżenia się głów kości śródstopia względem podstawowego, biologicznego położenia. Patologia obejmuje najczęściej II i III kość śródstopia. Czasem dotyka także IV. Powodem takiego stanu rzeczy jest rozluźnienie struktur więzadłowych stopy. Choroba może przebiegać bezobjawowo. Do jej najczęstszych powodów zaliczyć możemy znaczący wzrost masy ciała, lub długotrwałe marsze w obuwiu o twardej podeszwie, mogące powodować ból w okolicach przodostopia. Ten rodzaj schorzenia określa się jako metatarsalgię. Na skutek nadmiernego obciążania tkanek miękkich stopy mogą powstawać ochronne zrogowacenia naskórka. Efektem tego są odciski i modzele zlokalizowane na poziomie II i III kości śródstopia.

Płaskostopie poprzeczne leczenie

Po zdefiniowaniu problemu możemy przejść do działania, opierającego się na kilku podstawowych czynnościach – zakupie odpowiednich wkładek ortopedycznych przystosowanych indywidualnie do naszej stopy, noszenie wygodnego obuwia, które posiada szeroki przód, pielęgnacje skóry stopy i rozciągające ćwiczenia tylnej grupy mięśni goleni. Ostatecznym rozwiązaniem jest operacja patologicznych obszarów.

Płaskostopie poprzeczne należy do schorzeń powszechnych, na które cierpią tysiące osób. Szacuje się, że blisko 50 % kobiet musi mierzyć się z tym problemem. Dlaczego akurat kobiety? Z uwagi na słabszą budowę mięśni i kości. Płaskostopiu sprzyja także noszenie butów na wysokim obcasie, które powodują nadmierne obciążanie przodu stopy. Efektem tego jest obniżenie łuku stopy. Odpowiednio dopasowane wkładki ortopedyczne  pozwalają regulować obszary wokół śródstopia, odciążając przeciążone obszary. Efektem tego jest rozluźnienie przepiętych tkanek miękkich, poprawa krążenia w okolicach zrogowaciałego naskórka i ostateczne ustąpienie bólu w trakcie chodzenia. Stosowną profilaktyką jest także regularnie chodzenie na boso po powierzchniach, takich jak trawa czy piasek.