Antybiotyki kontra zioła – co lepsze w walce z boreliozą?

Antybiotyki to standard jeśli chodzi o profesjonalną opiekę w leczeniu boreliozy. Jednak licznie przeprowadzone badania wykazują, że 10 do 20% ludzi nadal cierpi na boreliozę po zdiagnozowaniu i poddaniu standardowej kuracji antybiotykowej od razu na początku choroby. Ta liczba jest prawdopodobnie nadal dość niska, nadal jednak warto wziąć pod uwagę alternatywne możliwości leczenia, które często doskonale wspomagają proces kuracji.

Wiadomo, że antybiotyki czyli leki są najskuteczniejsze w przypadku boreliozy, gdy występuje aktywna infekcja. Ta bakteria jest bardzo inteligentna i trudno jej się pozbyć. Często może być także niewykrywalna, umożliwiając rozpoznanie choroby. Antybiotyki są najskuteczniejsze w zabijaniu komórek bakterii, jednak to właśnie zioła sprawiają, że przebieg choroby może być przede wszystkim łatwiejszy i mniej bolesny.

Czy wykorzystać zioła w leczeniu boreliozy?

Na szczęście na rynku istnieje wiele ziół, które są bezpieczne i mają silne właściwości przeciwdrobnoustrojowe. To sprawia, że niektóre z dostępnych szeroko ziół na rynku odznaczają się naprawdę bardzo dużą skutecznością przeciwko uporczywym formom B. burgdorferi. Do najpopularniejszy i najchętniej wykorzystywanych ziół możemy zaliczyć rdest japoński, tak zwany koci Pazur, cryptolepis czy jarmułka chińska. Odkryto wiele ziół, które są bezpieczne i mają przede wszystkim bardzo dobre właściwości przeciwdrobnoustrojowe przeciwko bakteriom. Zioła te mają korzystny wpływ na Borrelia burgdorferi. Leczenie boreliozy ziołami jest bardzo skutecznym sposobem w walce z chorobą.

Bardzo dobrym przykładem jest rdest japoński, który jest bardzo popularny w leczeniu boreliozy. Jest to również bardzo często stosowany w infekcjach i zawiera naturalnie występujący składnik znany jako resweratrol. Resweratrol to przeciwutleniacz, który zyskał dużą popularność. Zasadniczo resweratrol jest silnym przeciwutleniaczem, ma właściwości przeciwzapalne, neuroprotekcyjne i kardioprotekcyjne. To bardzo ważne informacje pod kątem leczenia boreliozy ziołami. Wszystko to jest ważne dla boreliozy, ponieważ w organizmie występuje dużo stanów zapalnych, gdy masz przewlekłą infekcję. Stany zapalne trzeba zwalczać jak najszybciej, więc często połączenie antybiotyków z ziołami wydaje się być naprawdę bardzo dobrym rozwiązaniem. Ten składnik rdestu japońskiego może pomóc w sercowo-naczyniowym wpływie boreliozy.

Przed skorzystaniem z ziół skontaktuj się z lekarzem

Kontakt z lekarzem specjalistą, który będzie odpowiedzialny za Twój stan zdrowia może być niezbędny. Zdecydowanie warto jest poinformować lekarza o chęci suplementacji ziołami w celu szybszego wyleczenia boreliozy. Czy wykorzystać zioła w leczeniu boreliozy? Możliwych produktów na rynku jest mnóstwo. W licznych sklepach internetowych można z powodzeniem sięgnąć po produkty bardzo dobrze opisane o różnych funkcjach. Zioła często też można ze sobą łączyć sprawiając, że leczenie stanie się jeszcze bardziej skuteczne. Zachęcamy więc do podtrzymania leczenia antybiotykami przy jednoczesnym próbowaniu ważnych dla zdrowia ziół, które jednocześnie mogą pomóc także przy innych dolegliwościach.