Bolerioza Bydgoszcz

Borelioza Bydgoszcz, inaczej zwana chorobą z Lyme, dochodzi do niej przez zakażenie bakteriami Borellia burgdorfei, którą w pospolitym znaczeniu przekazuje nam kleszcz, wbijający się w nasze ciało ale dopiero w momencie, kiedy odda on swą wydzielinę, która zaś przedostanie się do naszego układu. Mówimy o boreliozie wtedy, kiedy zaczynamy dostrzegać objawy w postaci sztywności karku, nudności i wymiotów, problemy ze słuchem, psychozę a nawet padaczkę. Może także dojść do zapalenia pęcherza, problemów z regularnym miesiączkowaniem u kobiet, czy rzadziej zaburzeniami potencji. Rozpoznanie boreliozy leczy się zawsze antybiotykami, w większości przypadków bolerioza uchodzi za chorobę wyleczalną, jednak warunkiem jest, jej szybkie zdiagnozowanie.

Bolerioza Toruń

Bolerioza Toruń, poza takimi objawami, jak wymioty, nudności, czy sztywność karku, pojawia się także pod postacią zmian skórnych. Do podstawowych i najczęściej występujących zalicza się rumień, który jest owalnym pierścieniem i powstaje w miejscu ugryzienia przez kleszcza. Specyfika jego działania, polega na coraz większym rozszerzaniu się na inne miejsca. Oprócz rumienia można także, do objawów skórnych boreliozy zaliczyć: zanikowe zapalenie skóry o charakterze przewlekłym, a więc występowania plam na nogach w kolorze czerowono szarym, a także obecność guza w kolorze czerwono- błękitnym, który jest bezbolesny i najczęściej występuje w małżowinie usznej lub na sutkach. Możemy także zauważyć rumień wędrujący, który występuje w postaci wysypki, jest ciepły w dotyku. Należy go jak najszybciej zdiagnozować, bowiem może on być reakcją alergiczną ną na ugryzienie, a może także być początkiem rozwijającej się boreliozy. Do diagnozowania boreliozy służą test ELISA, który wykrywa konkretne przeciwciała, test PCR, który wskazuje odpowiednie DNA bakterii wywołującej boreliozę. Znacznie trudniej rozpoznać boreliozę u dzieci, bowiem jej początkowe objawy mogą być mylne, a należą do nich, m. in. : drażliwość, ból mięśni i stawów, ból głowy, szybkie zmęczenie, czy niechęć do zabawy.