Choroby XXI wieku – obrzęk limfatycznych

Nasz świat jest pełen różnego rodzaju chorób, które w mniejszym lub większym stopniu mogą, być przyczyną wielu niekorzystnych zmian mogących bardzo negatywnie wpłynąć na nasze ciało. Doskonałym tego przykładem jest obrzęk limfatyczny. Z pewnością wielu z was spotkało się z jego pierwotnym stadium jakim jest obrzęk lipidowy mający dość zbliżone objawy wizualne. Niemniej jednak, obrzęk limfatyczny jest o wiele znacznie poważniejszym zagrożeniem nie tylko dla naszego zdrowia, ale również dla naszego życia. W efekcie, gdy przyjdzie nam zetknąć się z taka dolegliwością to jak najszybciej powinniśmy skorzystać z pomocy specjalistów, aby móc sobie z nimi poradzić i na stałe powrócić do zdrowia. Istotne jest jeszcze to, że obrzęk limfatyczny to dolegliwość, która może dotknąć nas na każdym etapie życia, dlatego też powinniśmy zadbać o odpowiednią kontrolę naszego organizmu.

Obrzęk limfatyczny – zrozumieć problem chorobowy

Słoniowacizna stanowi jedno z najpowabniejszych stadiów obrzęku limfatycznego. Jest to tak mocne rozwinięta choroba, że istnieje duże ryzyko braku możliwości powrotu do pełnej sprawności. Tak czy inaczej, stykamy się w jej przypadku ze zmianami wstecznymi skóry (np. martwica) oraz wieloma powikłaniami, zaś sam obrzęk ma bardzo duże rozmiary. Oczywiście niem dojdziemy do takiego stanu musielibyśmy bardzo długo się nie leczyć, a co za tym idzie, mogłoby dojść do o wiele poważniejszych problemów. Interesując jest to, że sama choroba może się rozwijać praktycznie bezobjawowo przez wiele lat, by później niespodziewanie pojawić się np. w okolicach kostki, czy tez przedstopia. Początkowo obrzęk jest zmienny tzn. widać go z rana, zaś wieczorem znika, lub tez pojawia się gdy są wyższe temperatury. Gdy choroba przejdzie do kolejnego stadium może się okazać, że pojawia się zmiany skórne w postaci np. stwardnienia jej, czy tez zrogowacenia. Ostatnim stadium jest pełne zniekształcenie kończyny. Co więcej w najgorszych momentach np. ręka może być tak ciężka, że chory nie będzie w stanie jej unieść.

Główne objawy – obrzęk limfatyczny od podstaw

Oczywiście najbardziej popularnym objawem jest obrzęk. To on mówi nam o tej chorobie, choć jak już wspomniano na samym początku istnieje szereg dolegliwości, które mogą być do niego łudząco podobne. Oprócz tego może nam towarzyszyć ból, jak i szereg zmian powodujących ogólny dyskomfort. Przyczyną takiego rozwoju sytuacji jest zazwyczaj brak aktywności fizycznej, czyli nadmierna otyłość oraz uszkodzenia mechaniczne lun chirurgiczne na tle układu chłonnego. Także przebyte choroby, jak i liczne zakażenia mogą być podstawą do pojawienia się tej dolegliwości. Tak czy inaczej nie ma się czego obawiać, gdyż bez problemu można się jej pozbyć stosując odpowiednie zabiegi, jak i starając się dbać o swój organizm. Dzięki takiemu podejściu zyskamy większą pewność, że nie będziemy musieli walczyć z tą dolegliwością, a tym samym wydłużymy swoje życie, jak i polepszymy zdrowie.