Schorzenia układu ruchowego u osób aktywnych fizycznie

Osoby które są aktywne fizycznie najczęściej chorują mniej, ale zdarzają się również i wypadki, gdzie po prostu organizm nie jest w stanie już wytrzymać nadmiernego obciążenia na układ ruchowy człowieka, następstwem tego są właśnie schodzenia bądź patologia tego układu.

Ostroga piętowa

Ostroga piętowa zwykle jest dolegliwością, na którą zapadają osoby uprawiające sporty wymagające dużego zaangażowania układu ruchowego (bieganie, skakanie), przykładowo takie sporty to : siatkówka, piłka nożna czy biegi krótkodystansowe. To schorzenie występuje również u ludzi starszych, u których https://bodymove.pl/ostroga-pietowa stopy z różnych powodów ulegają deformacji. Przyczyną utworzenia się ostrogi piętowej jest zapalenie tkanek w miejscu, gdzie kość pięty łączy się z rozcięgnem piętowym – strukturą, która napina się i rozluźnia przy każdym kroku. Główną przyczyną stanu zapalnego jest najczęściej noszenie niewygodnych butów, urazu lub przeciążenia, na przykład przy skokach bez amortyzacji. Oprócz tego, stan zapalny sprawia, że w miejscu przyczepu odkładają się złogi wapienne i na kości piętowej od strony podeszwy powstaje wyrośl zwana ostrogą. Ostroga piętowa jest bardzo bolesną chorobą, jak podaje znany portal dla sportowców – wedle statystyk cierpi na nią co czwarta osoba w Polsce.

Odciski

Odciski nie są oczywiście jakąś wyjątkowo poważnym schorzeniem – ale wciąż powinny być brane pod uwagę. Tak naprawdę jest to reakcja organizmu na uszkodzenie skóry w miejscu, gdzie jest ona zbyt często obcierana. Niektórzy lekarze nazywają tą przypadłość ,,lekkim zapaleniem skóry” – wracając do tematu – występuje zazwyczaj ona u tych osób aktywnych fizycznie, którzy nie posiadają odpowiednio dopasowanego obuwia – przez co materiał w środku buta obciera skórę – powodując pojawianie się odcisków. Naturalnie oprócz zwykłej odmiany odcisku – występuje również taka, która objawia się zmianą skóry (na przykład na dłoniach) na kolor lekko żółtawy, ten rodzaj odcisku pojawia się kiedy wybrane miejsce jest występuje długotrwały i częsty nacisk.